840 بازدید راندو معماری داخلی

 
Print Friendly, PDF & Email
  • راندو معماری داخلی
  • شیت بندی و پرزانته در راندو
  • راندو کنکور عملی معماری داخلی
  • شهرک غرب – بلوار فرحزادی – روبروی اریکه ایرانیان
  • شماره تماس: ۸۸۵۶۰۳۷۵ – ۰۹۱۲۳۱۰۴۱۶۵

افزودن عناصر محیط پیرامون و جزئیات گوناگون در خلق ظاهری واقع نما کمک می کند و ترکیب رسم را غنی می سازد.ممکن است عناصر نامطلوب را پنهان کنیم در حالیکه به موضوعات جذاب بیشتر اهمیت می دهیم.
وقتی یه منظره یا ساختمان رو طراحی یا اسکیس میکنیم(فرق طراحی با اسکیس اینه که در طراحی ما مداد رو لازم نیست تا انتهای طرح بکشیم ولی در اسکیس باید تا انتهای طرح مدادرو ببریم و کاملا دقیق باشیم) ما فقط طرح کلی رو روی کاغذ اوردیم و مثلا در مورد پرسپکتیو داخلی ساختمان ٬کابینت ها ٬ مبلمان و اکثررنگ ها رو لحاظ نکردیم و در واقع با راندوی این پرسپکتیو جزئیات بیشتری به ان میدهیم.

افزودن عناصر محیط پیرامون و جزئیات گوناگون در خلق ظاهری واقع نما کمک می کند و ترکیب رسم را غنی می سازد.ممکن است عناصر نامطلوب را پنهان کنیم در حالیکه به موضوعات جذاب بیشتر اهمیت می دهیم.

راندو داخلی

راندوی معماری داخلی

عناصر محیط اطراف شامل اجزایی است که در ترسیم آورده می شود و نقاط کانونی را شکل می دهند و هر چیزی از آسمان و درختان گرفته تا خودرو ها و افراد را در می گیرد.این عناصر به ترسیم مقیاس می دهند و طرح را واضح تر می نمایانند.در کل،عناصر محیط پیرامون ،رسم را قابل قبول و طبیعی تر می سازد.برای مثال ساختمانی که بدون مردم یا درختان راندو شود حس اوج خود را از دست می دهد و دیگر به اندازه زمانی که عناصر جالب را شامل می شد جذاب نیست.

افراد

افراد عناصر بسیار مهم انسانی را در طرح ایجاد می کنند.آنها با حضور خود اظهار می کنند که هدف از معماری و فضای اطراف استفاده و لذت بردن از آنهاست .از آنجایی که رسم افراد مشکل است بسیاری از طراحان آنها را در ترسیم نمی آورند.این کار با مشاهده و تمرین آسان می شود.افراد را از روی کتاب ،روزنامه ،عکس و اسلاید ها ترسیم کنید.فایلی از افراد با مقیاس ها،فعالیت ها و حالات مختلف تنظیم کنید تا زمانی که به نوع مشخصی از افراد برای فضایی نیاز پیدا کردید ،آمادگی رسم آن را داشته باشید.

افراد باید با فضا هماهنگ باشند ؛برای مثال ،بچه ها در زمین بازی و اطراف استخر دیده می شوند؛همچنین افراد به گروه ها یا دسته های مختلف تعلق دارند. افراد متعددی برای جلوگیری از ناهماهنگی فضا با یکدیگر راه می روند تا فضا را واقعی جلوه دهند.همچنین می توان حالاتی مانند نشستن،دویدن،پریدن و دوچرخه سواری را افزود تا جذابیت را دو چندان کند.

تفاوت راندو با اسکیس: در راندو ٬طرحمان با جزئیات بیشتری نشان داده شده است.

همه راندوها یا تصاویر به طور کلی با یکی از سه نوع ابزار زیر انجام می شوند: خشک، نیمه مرطوب، مرطوب.

ابزار خشک، در آب حل نمی شود و معمولاً پاک شدنی می باشد، به آسانی حمل و سریع به کار برده میشود.علاوه براین، ابزار خشک تغییر تدریجی ارزش لازم را برای اکثر ترسیم ها، به آسانی ایجاد می کند. ابزار نیمه مرطوب شامل جوهر و ماژیک می شود.ابزارهای مرطوب هنگام استفاده ،نیمه مرطوب به شمار می آیند زیرا بسیار سریع خشک می شوند.ابزار نیمه مرطوب برای ایجاد تغییر تدریجی ارزش خط یا سایه گاه در ترسیم به کار میرود.تنوع انتخاب رنگ ،با سهولت کاربرد آن مرتبط است بنابراین آن را برای حرفه ای ها ایده آل می سازد.

هنگام استفاده از ابزار مرطوب به آب نیاز داریم زیرا در آب حل می شوند.مانند آبرنگ، رنگ لعابی و گواش که معمولاً پاک نمی شوند.به طور کلی برای استفاده موفقیت آمیز آنها به مهارت زیادی نیاز است.رنگدانه های مختلفی باید با یکدیگر ترکیب شوند تا تغییرات ارزشی نامحسوسی ایجاد کنند.تکنیک های ابزار مرطوب به هنرمند اجازه می دهند تا نواحی وسیعی را در زمان کوتاهی رنگ کند همچنین بزرگترین طیف رنگی ممکن را فراهم می آورند.

علاوه بر سه نوع ابزار اصلی، تکنیک های ترکیب ابزار نیز وجود دارد که اغلب برای خلق آثار خاص به کار می روند و ابزار مرطوب با مرطوب، مرطوب با خشک یا ابزار خشک با مرطوب را ممکن است در بر بگیرد.ابزارهای مرطوب به ویژه، برای ایجاد تغییر یا تصحیح مفید می باشند.ابزار کدر ومات مانند رنگ لعابی، ابزاری شفاف مانند ماژیک را سریع می پوشاند، برای مثال هنگام پوشاندن خطاها کاربرد دارد.

  • آموزش راندو معماری
  • آموزش راندوی معماری داخلی
  • آموزش راندو پروژه طراحی صنعتی
  • آموزش راندو منظر
  • آموزش راندو ماشین
  • آموزش راندو بناهای باستانی
  • آموزش راندو مبلمان شهری
  • آموزش راندو محوطه سازی
  • آموزش راندو فیگور انسانی
  • آموزش راندو گل و گیاه خانگی
  • آموزش راندو گیاهان شهری
  • آموزش راندو لنداسکیپ
  • آموزش راندو نمای ساختمان
  • آموزش راندو فضای داخلی چند طبقه
  • آموزش راندو لایتینگ

راندوی آبرنگ

برای اغاز آموزش راندو با آبرنگ ،لازم است اطلاعات درستی از انواع ابرنگ هایی که در بازار وجود دارند،به دست آوریم,زیرا شناخت انواع آبرنگها وخواص هریک از آنها، می تواند در پیشرفت آموزش و پدید آوردن آثار موثر باشد.همچنین،در آموزش راندو با ابرنگ، آشنایی با مواد و ابزار ،انواع کاغذ و قلم مو و چگونگی و مصرف وکاربرد آنها ،وروش های آماده سازی هریک بسیار اهمیت دارد و بی توجهی به آنها،مشکلات اجرایی بسیاری را پدید می آورد. بدین خاطر در اینجا سعی شده است که به هر یک از آنها ، توجه کافی مبذول شود.

۱-شناخت انواع آبرنگ

۲-شناخت انواع قلم مو آبرنگ

۳-شناخت انواع کاغذ مخصوص راندو با آبرنگ

۴- آماده سازی ابزار و وسایل کار

۵- آماده سازی کاغذ آبرنگ و ساخت بوم کاغذی

۶- تفاوت کاربرد آبرنگ و گواش در نقاشی

۷- کاربرد قلم مو وایجاد تکنیک

شناخت آبرنگ

آبرنگ ها مخلوطی از پودر های مولد رنگ و مواد صمغی یا رزینی هستند که به تناسب نوع کاربرد

آنها به سه دسته مواد ابرنگی خشک ، مرطوب و مایع تقسیم می شوند .

شناخت مواد آبرنگی

۱-آبرنگهای قرصی و بلوکی (انواع خشک)

۲-آبرنگهای مرطوب (گواش) و آبرنگهای تیوپی (مرطوب)

۳-آبرنگهای جوهری(اکولین)

انواع آبرنگ ها را در بازار جدا از جنبه اقتصادی ،بیش تر مربوط به خواص وکاربرد آنهاست.

مثلا بعضی از انواع ابرنگهای قرصی ،ایجاد رنگابه شفاف می کنند و برخی دیگر رنگهای مات و

پوششی پدید می آورند و هر کدام نیز کاربرد خاصی دارند.

شناخت گواش

نوعی آبرنگ مرطوب است که با غلظت های متفاوتی در آب حل می شود و مثل هر آبرنگ دیگری

با قلم مو روی کاغذ کشیده میشود . گواش پوشش رنگی مناسبی دارد و از جهاتی شبیه رنگ روغن

است و می توان آن را به صورت لایه های ضخیم تر نیز مصرف کرد.

آبرنگهای تیوپی یا خمیری

از نظر ساختاری نظیر گواش است و هیچ گونه تفاوتی با آن ندارد.اما گواش در داخل ظرف های

شیشه ای نگهداری می شود. بنابراین زوتر خشک می شود ، چون بیشتر در معرض هوا قرار می

گیرد. اما آبرنگ تیوپی یا گواش تیوپی به علت دوری از هوا و نور،از گواش شیشه ای برای کار

مناسب تر است. در بیشتر آثار هنری نیز از همین آبرنگ لوله ای استفاده می کنند،زیرا در سرعت

کار موثرتر است.

راندو اتاق خواب

راندو دکوراسیون داخلی اتاق خواب

انواع قلمو آبرنگ

قلموهای که برای راندو با آبرنگ به کار می رود ،موهایی نرم و قابل انعطاف دارند و بر حسب

تناسب کار ونیاز دارای موی بیشتر یا کمتر و درجه زبری یا نرمی خاصی هستند. بهترین قلموها

را از موی حیواناتی که موهای مناسب این کار دارند، می سازند.

۱،۲٫قلم موهای شست وشو(نوع فرانسوی با موی سنجاب، برای رنگ آمیزی پس زمینه و محو کردن

-های لطیف)

۳٫۴٫قلموهای ژاپنی با دسته نی بامبو و موهای آهوی کوهی،

۶و۵٫قلموهای گرد با موهای مصنوعی (مناسب برای نوآموزان)

۷٫قلموی میمون هندی (مانگو) که از قابلیت انعطاف کم تری بر خوردار است .

۸٫قلموی مخصوص،از موی سمور برای کشیدن خط باریک.

۹٫قلموی باد بزنی از موی گاونر (برای پاک کردن و خراشیدن)

۱۰٫۱۱٫قلموی آبرنگ نقاشان حرفه ای ساخته شده از موی گاو نر (شماره بالاتر ان نیز مورد استفاده

آبرنگ کاران است)

شناخت کاغذ های آبرنگ

انواع کاغذهای ابرنگ عبارتند از کاغذهای نرم،زبر،ضخیم یا نازک که بنابر نیاز ،مورد استفاده قرار

میگیرد.البته همه آنها باید قدرت جذب آب را داشته باشند.

کاغذهای نرم:این نوع کاغذها بدون بافت هستند، بنابراین برای تمرین نقاشی با آبرنگ بسیار

مناسبند. بدیهی استف هر قدر کاغذ نرم تر باشد،آبرنگ پس از خشک شدن بر آن تیره تر به نظر

میرسد. کاغذی که قدرت جذب بیش تر آب را دارد ، آبرنگ بر آن کمرنگ تر دیده می شود.پشت

و روی کاغذها هم کمی با هم فرق دارند و کار روی هر طرف با طرف دیگر متفاوت است.

استفاده از کاغذ نرم به صورت خشک یا تر نیز در چگونگی کار تاثیر دارد. نشان دادن جزئیات

بر کاغذ نرم و خشک راحت تر است و از کاغذ نرم و مرطوب برای نشان دادن فضاهای دور یا مه گرفته استفاده میشود.

کاغذ مقوایی:کاغذ هایی هستند که با استفاده از امکانات ویژه ای برای کار با آبرنگ ساخته

شده اند. قدرت جذب آب ،داشتن ضخامت و قدرت مقاومت در مقابل رطوبت و آب (کاغذ های غیر

آبرنگ در مقابل آب،نرم و خمیری وچروکیده میشوند) وداشتن بافت های درشت و ریز در سطح

کاغذ،از صفات بسیار مشخص کاغذ مقوایی آبرنگ است که با اسامی تجاری گوناگون نظیر:

کاغذ.فابریانو،اشتنباخ، کانسون.آرچ.خروس نشان. ونیز کاغذ چکشی و انواع مقوای ماکت. در بازار عرضه میشوند.که البته برای شروع کار و تمرین بهتر است از مقوای اشتنباخ ( با استفاده از روش شاسی کشی) استفاده شود. معمولی ترین اندازه کاغذ آبرنگ همان اندازه استاندارد ۵۰*۷۰ سانتی متر است .

راندو آشپزخانه

راندوی کابینت آشپزخانه

کاغذ های ساخته شده از برنج

کاغذهای ساخته شده از برنج و پوسته های گیاهی آن همیشه مورد توجه بوده اند .ایرانیان درحدود قرن

چهارم هجری ،کاغذی از پوست ساقه الیاف و شلتوک برنج در مازندران ساختند. این کاغذ ساروی نام داشت و منسوب به شهر ساری بود . همچنین کاغذ کاهی را از ضایعات گندم (کاه) ساختند که هنوز هم

به همان نام کاغذ کاهی مصرف دارد.

امروزه کشور ژاپن از ضایعات گیاهی و الیاف برنج کاغذهای برای ابرنگ و آثار هنری به بازار عرضه می کند که دارای ویژگی های خاصی هستند. بعضی مثل کاغذ (ایو) دارای نرمی و زبری متفاوت در دو طرف کاغذ هستند.وبرخی دیگر مثل کاغذهای موسا که هرچند نازکند اما سطحی محکم و زبر دارند.انواع دیگر کاغذ ژاپنی یوک .اوکاوارا. کیتا کاتا .سیومای نام برد.

(راندو معماری داخلی ، راندو با ماژیک ، راندو در معماری داخلی و دکوراسیون ، راندوی مبلمان و دکوراسیون ، آموزش راندو سریع ، آموزش راندو حرفه ای ، آموزش راندو آبرنگ ، راندو ماژیک ، راندو دکوراسیون داخلی ، آموزش تکنیک های راندو ، راندو در شهرک غرب و سعادت آباد ، راندو در قیطریه ، آموزش خصوصی راندو در نیاوران ، آموزش راندو در ولنجک)

سایر انواع کاغذ آبرنگ

کاغذ های دست ساز :این کاغذ ها به علت عاری بودن از مواد شیمیای و داشتن بافت های متفاوت

.مورد توجه نقاشان آبرنگ کار هستندو در دو نوع سرد و گرم عرضه میشوند:

الف: کاغذ دست ساز فشرده سرد با بافت های نرم تا زبر که مخصوص نقاشی با آبرنگ است.

ب )کاغذ دست ساز فشرده گرم با بافت نرم که ویژه نقاشی با آبرنگ و گواش تولید می شوند.

آماده سازی وسایل کارگاهی

شک نیست که آشنایی کافی با ابزار و وسایل کار در نقاشی آبرنگ ، فرصت های خوبی را برای

کار کردن توام با لذت و علاقه فراهم می کند. چه بسا که نداشتن شناخت کافی از چگونگی ابزار و

لوازم کار، ضمن نقاشی. مشکلات پیش بینی نشده ای ایجاد کند و سبب هدر رفتن وقت و امکانات

شود و در نتیجه دلگیری و یأس به ارمغان آورد. داشتن میز کار با سطح افقی صاف ،شاسی همراه با گیره و چسب های کاغذی ،مداد و مداد تراش ، صندلی یا چهار پایه گردان، چراغ رومیزی و نیز بر خورداری از فضایی آرام ، شرایط راندو و کار با آبرنگ را آسان می کند.

میز کارو سطوح متغیر

در نقاشی آبرنگ میز کار باید دارای سطح کار متغیر باشد ،زیرا نقاش به تناسب کارش ، نیازمند

استفاده از سطح صاف ، متغیر و قابل انعطاف است. همین طور داشتن شاسی یا زیر دستی افقی برای کار بسیار مناسب است ؛ زیرا وقتی کاغذ مخصوص ابرنگ به طور افقی روی زیر دستی قرار می گیرد، رطوبت لازم روی سطح افقی آن راحت تر پخش می شود ودرنهایت به پخش آسان تر رنگها منجر می شود. گاهی ممکن است چرخاندن زیر دستی به چپ یا به راست، در سرعت کار یا کنترل زیر دستی موثر باشد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه پروژهای انجام شده با ما تماس بگیرید.

شماره دفتر:۸۸۵۶۰۳۷۵ – ۰۲۱

شماره همراه: ۰۹۱۲۳۱۰۴۱۶۵

شهرک غرب | بلوار فرحزادی | روبروی اریکه ایرانیان

با تشکر از تماس شما: مهندس پناهی

tarahaneh.com

مطالب مرتبط :
کلمات مرتبط: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,